11.3.08

Jiný kraj, jiný mrav (vol. 1, po vzoru Melltíka)

Ano, zítra tomu bude už měsíc, co jsem opustil rodnou hroudu, všechny ty, co jsem rád vídal a se kterýma mi bylo dobře. Všechny ty požitky všedních dní, které tak zevšední, že až jejich nepřítomnost připomene jejich význam. A protože Mellthy před několika dny vypustil do světa pěkný srovnávací článek, který se mi moc líbil, řekl jsem si, že ho tak trochu napodobím. Osobní zkušenosti s ostatními španěly jsou omezeny jen na mé dva spolubydlící.
  • na chodníku je bezpečněji než na přechodu. Přechází se na červenou skoro pořád a auta na červenou projíždí zřídka...ale už se to párkrát stalo.
  • věci jsou trochu dražší než u nás, krom ryb myslím.
  • španěláci pořád něco slaví. Pořád je nějaké volno a pořád je fiesta. Většina obchodů má otevřeno dopoledne a večer.
  • do hospod a barů se chodí pořád. Jsou tam maminky s kočárky, malí, velcí, postižení.
  • pije se tu a to dost. Ovšem španěláci neumí pít... Ale o tom asi někdy jindy.
  • kouří se tu a to dost. A to je zatím pro mě jedno z velkých mínus. Kamkoliv člověk jde, ať už je to čajovna, kavárna, hospoda.....smrdí jak z putiky.
  • máslo je nesolené a mají tu i solené
  • odpad se netřídí. A pokud ano, nevím o tom.
  • dabing se používá. Pokud chce člověk sledovat Přátele v angličtině, musí zapnout portugalský kanál. Možná právě proto tady všichni angličtinu s přehledem nedávají.
  • smaží se tu zásadně na olivovém oleji. (krásně voní. pozn.red.)
  • nechápu, jak španělé dobyli toliko území. Nad mojí touhou cestovat jen nevěřícně kroutí hlavou.
  • dlouhé vlasy, krátký rozum.Kluk co má dlouhé vlasy, je buď divný, cizinec nebo maricon.
  • domy tvoří blok s prostorem uvnitř. Ten slouží jako velká pavlač, odvětrávání a světlík. Kombinace potřeby vzduchu s tím, že někdo každou chvíli něco spálí v kuchyni, nebo děti si hrají a dost u toho křičí, dávají ve výsledku nezapomenutelnou kulturu soužití. Hlavně po půlnoci.
  • předmět ve škole, pokud má víc hodin přednášek než 1,5 , má, alespoň na naší fakultě, přednášky rozdělené do více dnů.
  • učitelům a učitelkám se tyká a volají se křestním jménem
Nu, a to by bylo pro dnešek vše :) Ještě můj první pokus o panoráma...můj kamrlík.



1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

tyo, neumim si predstavit, ze bych na zkousce rekl neco jako: "Pavle, nedelej zagorku, nedas mi jeste jeden termin...?" :-)