10.2.09

Dragon je inženýr

Napsal mi Dragon, jeden z mých bývalých spolubydlících, že jede domů, že už jako je inženýr. Tedy jede, letí. Do Severní Koreje je cesta vlakem dlouhá a teď, když je na Sibiři zima,je to docela zážitek.
Dragon tu tedy byl něco okolo pěti let, poznal kapitalismus, svobodu internetu, jídlo v obchodech sedm dní v týdnu. Bránil se poznání "pravdy" o válce Severní proti Jižní Koreji...ikdyž kde je vlastně pravda. Při výpadcích elektřiny na koleji Bubeneč si připomněl vypínání proudu v hlavním městě svého rodného státu, prý z důvodů šetření energie.
Nenaučili jsme ho s Kwětem říkat, že Kim Čong Il je prase a při každé návštěvě šťáry z ambasády pečlivě sundával naše nahotinky na plakátech ze zdi.
Jak se asi tak Dragon bude mít. V komunistické Severní Koreji, kde svoboda je asi to samé jako ... nic mě nenapadá, prostě podle mě není.
Nezapomenu na jeho hlášky o rychlovarných konvicích na rýži nebo klasickou: "Hmm, pěkný pes - dobrý pes."
Náhodou jsme si dnes našel, co je to kult osobnosti, protože přesnou definici jsem postrádal.
A právě o Kim Ir Senovi - otci Kim Čong Ila tam byla zmínka. Nevím, zda-li je to pravda, ale podle všeho byl v Severní Koreji založen nový kalendář, který datuje události od jeho narození.
Jaké to je, během letu do Pchjongjang ztratit 8 hodin a 1912 let k tomu.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

"Jaké to je, během letu do Pchjongjang ztratit 8 hodin a 1912 let k tomu."

....

jedna z nejlepsich vet, ktere jsem kdy cetl EVER!