27.6.06

Znamení

Sedím ve Františkánské zahradě a přemýšlím.

Fakta:
-potřebuji objektiv
-mám omezené finanční prostředky (17tis), za které se musím dostat to Turecka, být tam, nakoupit si tam věci, filmy atd.

Možnosti:
-levnější, méně kvalitní, nový : 50/1,8 a 28/2,8
-dražší, kvalitní, použitý : 50/1,4 USM a 20/2,8 USM
nebo kvalitní a dražší 50/1,4 USM a 20-35/3,5-4,6 USM

(vše Canon EF)

A teď úvahy:
-pokud si koupím drahé objektivy, nebudu mít na Turecko. Sice ještě nějaké peníze dostanu, ale pozdě. Nebudu mít na to, koupit si batoh a další vybavení, které si chci vzít. Nebude ani na jízdenku. Budu mít ale kvalitní skla. Sice staré a použité, ale kvalitní jak víno.Další věc je filtr. Velké filtry stojí víc.
-pokud si koupím levnější skla, vše je v pohodě a na Turecko budou peníze...ovšem pocit plastového hnusu, který se nevyrovná s protisvětlem mě odrazuje. Kresba prý není nejhorší. Rozhodně lepší, než má ten plasťák seťák, co mám. Ovšem co když se mi povede udělat fotka, ze které bude super zvětšenina ? S takovým šumítkem nic neudělám. Výhoda jsou menší filtry....
-kombinace se zoomem. Zoom má malou světelnost...a kreslí dobře od clony 5,6 a výš. Prý. To je naprd. Při takovém ohnisku bude vše ostré a slité do jedné roviny. Ale všichni jsou s ním spokojeni. Ovšem to jsou odchovaní digitálci, co znají jen japonské plastové hračky.

Co s tím ? ty jo, co s tím ?

Včera jsem si zarezervoval 50/1,4 s tím, že tam dnes zajdu. Neěla pokladna, tak pán řekl, že to napíše pak, že nemusím čekat.

Po dvou hodinách v parku jsem šel do Fotoškoda už po několikáté říct, že si objektiv nevezmu, protože si to ještě musím rozmyslet.
A přišlo znamení.
"A, to jste vy ! Já se Vám hrozně moc omlouvám, ale stala se taková nepříjemnost. Včera jsem zjistil, že ten objektiv je už zamluvený. Běžel jsem za Vámi, ale už jsem Vás nenašel, omlouvám se."
Říkám, že je to v pohodě, ať mi ukáže ještě tu 20/2,8. Má filtr úplně jiný než 50/1,4. Z toho plyne, že bych musel mít vždy dva filtry jiné velikosti, z toho každý velký, tudíž drahý...a je to jasné.

Tyto dva objektivy nejsou pro mě a dokud si foťák na to nevydělá :) tak ani nebudou.

A bylo to. Zažil jsem znamení, že si mám koupit levnější variantu, nebo ještě počkat.


A nebo prodat tyto japonské věcičky a koupit si starý kvalitní stroj. Nebo digi kompakt. A nebo mobil s foťákem.....

Žádné komentáře: