9.8.08

Šílení Do divočiny 10 000 př. n. l. v Barvě kouzel

Nu co říci, tréninkový režim, procpaný pohovory jsem doplnil o nějaké ty filmy.
Vše začalo slibně - návštěvou Bubenče, získání něčeho pro zasmání a následného promítání filmu Šílení.
Opravdu povedený kousek. Švankmajerovi se vyřádili, Tříska je klasa a celý film ve mě zanechal pocit, že je ten pravý, který jsem měl vidět. O tom, kdo je skutečně blázen by se dalo polemizovat. Šílení v šíleném světě okolo mě, byl plný neuvěřitelných scén, náhlých změn a já nevěděl, kdo vlastně má pravdu.
Následovalo poobědové session s 10 000 bc, což shrnu do pár vět. Klasický hrdinský pokus, kde linka příběhu je tak zřejmá, že si v průběhu člověk říká, jestli se na film má vůbec dívat. Ano i koncové zmrtvýchvstání bylo tak předvídatelné jako zítřejší ráno. Ale kdo má rád slátaniny se šavlozubými tygry, mamuty a pyramidami, proč ne.
Přišla středa, kdy se šlo do kina a to na Into the wild, což, ruku na srdce, je film pro mě. Viděl jsem ho po čtvrté, poprvé s českými titulky. Příběh, řekl bych, až romantický, někteří by jej nazvali jako bláznivý či zbytečný, v doprovodu hudby Eddieho Veddera o tom, jaké to je, zbavit se všeho a utéct. Že je to jednoduché a zvládne to každý ? Inu nevím. Že je to zbytečné a člověk by se měl snažit udělat něco pro společnost ? Inu nevím. Film nemůžu hodnotit. Už jen kvůli tomu, že mít na to koule, zkusím to samé.
A dnes přišlo překvapení v podobě Barvě kouzel.
Pratchetta jsem zkoušel začít číst, ale představa Zeměplochy putující ve vesmíru mi nezaručovala stabilitu světa. Asi jsem byl zaslepen poučkami z přednášek fyziky. Ovšem po filmu jsem si řekl, že to zkusím ještě jednou, protože příběh takový je plný krásných slovních hříček, humoru, narážek a parodií a prostě všeho, co jej činí zajímavým. Doporučuji. Nejvíc mě rozesmál skřítek ve fotoaparátu
Dvoukvítka.
Vím, že některé věci bych neměl zkoušet zkoumat, ale když si vysvětlím, že obyvatele Zeměplochy drží na povrchu gravitace tvořená hmotou slonů a želvy, zbývá mi pár nejasností ohledně slunce a vody, o které nevím, kde se bere, když padá přes Okraj. Ale nechávám to tak..nechci se v tom rýpat.
Barvu kouzel mohu jen doporučit :)
A to je tak asi pro dnes všechno...

Žádné komentáře: