21.9.08

Punkové 20. září, aneb Fixa, Zámek a Iggy Pop

Prolog
Bylo tomu tak - beznaděj z toho, že nejsou lístky brzo přešla, pr
otože brácha přemýšlí a :
Týpek v kožené bundě před halou T-Mobile Arény : "Ty vole já skoro nesehnal lístky, na netu psali, že nejsou."
Brácha : "Stačilo udělat skript, co mi kontroluje stránky, jestli jsou lístky k dostání a pak mi poslat zpávu na Jabber."


Část první
Bratr s kamarády dorazili překvapivě načas. Protože jsem ale čekal v zimě, musel jsem si dát pivo a rum, abych jim nezmrzl. V hale si dávám další pivo, brácha rum a jdeme na led, protože Fixa se už chystá.
Být předkapelou musí být děs. Lidi stojí, zírají, nehýbou se...

Brácha: "Ta Praha je totálně mrtvá"

Tak jsme šli do míst, kde bude kotel a začali skákat. Skákat při předkapele je nevděčná věc, ale pár lidí se přidalo.



Část druhá

Po Fixe nastoupil Zámek a to už se rozjelo pogo na plné kule. Hlavně hráli texty ze života, třeba
Možná na mně čeká láska jenomže ne sama
čekání si v noci krátí s jinejma chlapama....

Zámci rozvášňují dav a získávají si kontrolu nad jeho jednáním, dělají spartakiádní rozcvičku a na ledu začíná být konečně teplo.
Pravdu nehledej ve výkladních skříních
Pravdu nemají nevinní ani vinní
Pravdu nehledej v týhle skurvený době
Pravdu nehledej než jenom sám v sobě

Ale vše v pohodě. Při Traktoru je klasický největší pogo. A to už sundávám mikinu, protože jsem propocený jako sviň.

Část třetí

Iggy más svůj tým. Ten chystá aparaturu, naladí nástroje, vytře zem , nachystá pití.
Pak to přichází, nabíhá The Stooges a za nima polonahý Iggy a rozjíždí to tak, jak bych do šedesátiletého dědy neřekl. Pogovat se skoro nedá, protože se do předních míst nahrnulo plno lidí, ale alespoň se hůř padá.
Iggy se snaží skáčit do diváků, je držen ochrankou, shazuje repreáky na pódiu, vříská na lidi a ti mu to žerou. Zvedač mikráku má plné ruce práce, protože Iggy často stojan s mikrofonem hází na zem. Hudba snad ani neutichá, navazuje se ve zběsilém tempu.

Dostáváme se s bráchou skoro ke hrazení a přichází čas, kdy Iggy nechá vybrat pár jedinců, aby pogovali s ním na pódiu. Zkraťme to - vytáhli i mě. A tak, mezi Iggym a publikem blbneme asi v deseti lidech, Iggy mezi náma pobíhá, vřískáme do mikrofonu a já si nakonec skočím do davu.

Proč to všechno...jak bych si asi vychutnával zmrzlinu, kdyby mě někdo řekl, že je nejspíš moje poslední ? :)
Pak se klasicky valí hraje se Search and Destroy, holka se síťovaným tričkem, černou podprsenkou, obojkem okolo krku a super tetováním rozhazuje dlouhé blond vlasy v tempu neskutečném, Iggy se kroutí na jevišti a leze mu z gatí zadek a já mám co dělat, abych ustál tlak lidí zezadu a snahu o pogo všech okolo.
Naštěstí Iggy hází petky s vodou do davu, takže v pohodě.
Neskutečný zážitek končí v pravý čas. Jsme totálně propocení a unavení. Dokopaní a dodření. Spokojení :)


Epilog Táhnu se přes Stromovku s proviantem, co mi brácha dovezl, burcuju Melltyho, aby zašel na pivo, ale ten má příjemnější povinnosti, čili si dávám sprchu a jdu do baru, kde se holka kroutí u tyče. Popíjím pivo, dívám se na řady lahví nad barem občas se otočím k tyči. Kluci pod holkou jí strkají bankovky za kalhotky a ona je po chvíli ochotně odhazuje. Ještě jednu Havanu a jdu spát.
Byl to super večer.

4 komentáře:

Bob řekl(a)...

Ochotne odhazuje bankovnky? ;)

Venda řekl(a)...

bankovky si peclive vyndala a dala stranou ;)

Bob řekl(a)...

A ja uz myslel, ze tancila pro radost :)

Venda řekl(a)...

Tanec, to je radost. Penize, to je tanec.