13.2.06

Točím se v kruhu

Má nevýhoda - všechno (pro mě) důlěžité probírám až příliš dlouho a ze všech stran.
Po přečtené snad nejdelší diskuze s názvem "Kinofilm je mrtvý" nejsem vůbec moudrý.
Ale jedno je jasné. Nikdo mi nikdy nebude říkat, jak mám nebo namám fotit. S vyjímkou toho, pokud mi podaný výkon nezaplatí (což už je vlastně předem nesplnitelné).
Druhé je jasné. Focení mi má dávat radost, ne strasti z toho, že to co používám a na co mám finance, nedává takové výsledky, které chci.
Třetí je jasné. Výrobci se snaží uspokojit masu fotografů, kteří si koupí zrcadlovku a pak ji mají jen na obrázky na web. Z toho plyne zhoršení kvality (v rámci úspory) a zvýšení ceny (v rámci poptávky) nižší třídy optiky. Z toho plyne, že moderní kvalitní skla jsou drahé (jako prase). Navíc "dávají" různé vymoženosti, jako třeba stabilizace obrazu. Proč dávají stabilizaci obrazu? Protože je to lepší, řeknou si jedni. Protože jen tak lze dosáhnout kvalitní fotografie, řeknou další. Možná proto, aby ti, kterým se třepe ruka, drželi to, co ostatní...
Čtvrté je jasné. "Uměním" se dnes nazývá i to, když je obraz neostrý a s vinětací. Je to snad trend moderní doby ? Asi, ale já to na mých fotkách nechci.

Připadám někomu jako zaujatý ? Nejsem. Jen nechci krmit firmy nadhodnocující své výrobky.
Proč neprodám nový foťák a nekoupím si zase nějaký starý krám, nebo dokonce nelezu zpátky na strom ? Protože netvrdím, že tělo je špatné. Jen objektivy jsou jaksi jinde v cenové hladině. No a proč nelezu na strom ? Někdy bych to potřeboval, pořádně se protáhnout od toho sezení u kompu.
Proč se na všechno nevykašlu a nejdu dělat něco jiného, když tomuto nerozumím a o fotkách nic nevím a hlavně - kinofilm je mrtvý ? Proč zachraňovat staré auta, když máme nové a kvalitnější ? Taky nevím.

Proč pořád kecám o té vinětaci a co to vlatně je vinětace? Protože jsem na ni nebyl zvyklý u stařičkými Prakticary, o kterých jsem slyšel, že jsou přežité. Prostě jsem v údivu, že za něco, co ji má může někdo chtít pro mě astronomické ceny mnohokráte převyšující zmiňovaných starých objektivů....

Kwět by mi řekl :"Objektiv nepotřebujěš".
Ale to už je jiná pohádka...o tom snad příště.


Samota

Žádné komentáře: