12.2.06

Vývoj

S novým věkem přicházejí nové možnosti. Inovace, rekonstrukce. Odložení starých věcí, zdokonalování a kupování nových. Věčný koloběh peněz a myšlenek.
Prodal jsem Prakticu a koupil Canon. To jsem ale ještě netušil, do jakého víru se pouštím.
Kdo si koupil Canona se setovým objektivem a nikdy předtím nefotil s ničím jiným, asi mě nebude chápat. Bude si říkat, o čem to kecá.
Pravda je ale taková, že abych dostal stejné snímky ( co se do kvality týče - ostrost, kontrast a tak podobně ) jako s manuálními staršími objektivy, musím si koupit drahé nové sklo. A pokud budu mít štěstí, objektiv nebude trpět například vinětací.

Ve Fotoškoda, jsem si půjčil dva objektivy, udělal zkušební fotky a výsledek mě, dá se říct, šokoval.
Setový objektiv je nepoužitelný. Rozkládá barvu tak, že obraz je úděsný. Naproti tomu dražší objektivy kraslily moc krásně. Nevýhoda byla ovšem ve zmíněné vinětaci při malé cloně. A přitom stojí jako tři objektivy na Prakticu. Ten, kdo si teď říká - no jo, on si to oskenoval a viděl rozdíly, pro normální účely to stačí - OMYL. rozdíl je viditelný už na fotce 10*15cm....což je minimum.... :/
K čemu spěje inovace ? Že pokud chci kvalitu, musím ze sebe pořád sypat sumy pro studenta snové ?

Ano, jsem nasraný. Jsem.
Možná jsem měl smůlu na vybrané objektivy. Možná ne.
Každopádně tato skutečnost mě dovedla na cestu otázek, díky kterým začínám pociťovat nechuť k focení, ztrácím nápady a radost.
Je kinofilm mrtvý ? Je Praktica lepší ? Jdou na Canon pořídit levné kvalitní objektivy ? A co Jan Tleskač ?
Doufám, že se z toho brzo dostanu....

Potěmkin

Žádné komentáře: