21.7.06

Pohoda, klid

Dva a pul dne v Kappadokii. Stalo to za to.
Mistni "cestovky" vybiraji 40-50 TLI (lira je opravdu s mekkym) za to, ze vas povozi okolo nejlepsich vypecku cele oblasti za jeden den. Muzete si objednat horkovzdusny balon a za 150 Eur se nechat kochat nadherou kappadokie z ptaci perspektivy. Ovsem vzleta se pred patou rano, odpoledne je takove horko, ze balony maji problemy vznest se.
O jednom ani o druhem se nedoctete. Neverim cestovkam a nemam tolik penez na blbiny :) Stravil jsem dva dny v oblasti Kappadokie severozapadne od mesta Nevşehir. Prolezal jsem kanony, trmacel se suchou travou, mel osiny...kazdy vi kde. Prach, slunce, sucha stiplava trava. Spal jsem v opustenych tufovych homolych, uzival si zapadu slunce a vubec vsemozne jsem si to uzil. Mozna jsem prisel o ty nejlepsi vypecky....ale za to jsem byl vypeceny ja :) Vstaval jsem okolo pate, do obeda jsem chodil, pak dve az tri hodiny lezel a spal ve stinu. Bylo vedro jako prase. A pak zase do osmi pochod. Melo to vyhodu. Nepotkal jsem skoro zadne turisty :)

Kdyz jsem vylezl na severu turisticky navstevovane oblasti, mistni deti kricely "Cert, cert !" a utikali se schovat pod sukne svych otcu. Asi mely pravdu. Nasel jsem si kohoutek a cely se umyl...teda krom jednoho mista. Na to chodilo okolo moc lidi....a Turku nikdo nikdy nevi.

Prijel jsem do mesta Ürgüp, nasel si misto, kde davaji caj a kde me spojili se svetem jak tu pisou "ADSL 128kbit!"

Jaky je dalsi plan. Trosku zariskuju. No spise uvidim. Pobliz je sopka vysoka 3917m. Jde videt uz odtud a dominuje cele oblasti. Pojedu do vesnice pod ni, a uvidim. Bud na ni polezu, nebo pojedu nazpet.

Žádné komentáře: